Friday 15 February 2013

PERMULAAN HIDUP SEBAGAI ISTERI

BAB KALI INI.. APA JE YANG TERLINTAS DALAM KEPALA..SAYA AKAN TULIS... :p
9 Febuari 2013 -
> Tanggal keramat.. saya sah menjadi seorang isteri, air mata menitis di saat abah menyatakan sama ada saya setuju atau tidak utk berkahwin dengan en. Suami~ terasa hiba sangat2.. sebab-sebabnya... :
1. dulu apa sahaja yang nak dilakukan semua nya minta tolong, minta pendapat abah, semua abah..
2. dalam banyk2 teguran, teguran abah yang senang aku ikut~ masa lafaz akad disahkan.. terasa sejuk satu badan.. am i a wife?????  berat tanggungjawab saya selepas ini.. tapi saya tau berat lagi tanggungjawab en. Suami..

> Bila menjadi isteri orang.. hidup pun mula berubah..cikit-cikit perubahan..macam-macam dalam fikiran ini, mula2 rasa biasa je.. tapi bila dah duduk rumah sekali kekok jadinya..

> walaubagaimana sekali pun alahamdulillah.. takde masalah.. if ada pun.. x boleh cerita huhu :P

> kehidupan melalui hubungan yang halal yang diberkati diredhai Allah sangat menyenangkan, membahagiakan.. terima kasih Ya Allah~

> En. Suami saya baik sangat..alhamdulillah~ kekalkan lah semua ini hingga akhir hayat saya, Ya Allah..

15 febuari 2013
> selepas khwin ni, dh xde selera nak makan.. tak tahu la kenapa.. mungkin suka tgk en Suami makan makanan yang kita masak dan sekaligus membuatkan saya terkenyang..hihi (ada plak mcm tu kan =P)

> Kenapa yer..hati tak senang bila.... ermmm.. adakah blog ini selamat utk menceritakan segalanya..huhu
saya tahu, bercerita, meluahkan perasaan pada Allah lebih afdal..lebih baik..lebih menenangkan.. tapi...
saya perlukan sesuatu utk meluahkan.. kalau dulu ada diari.. dari kecik sampai besar ada diari..sekarang semua dah dibuang dibakar.. sebab.. bila dah kahwin.. saya pilih untuk lupakan semua kisah lama.. saya nak bukak buku baru. kisah hidup baru bersama en Suami.. saya tahu saya akan bahagia bersama en Suami..
Kesimpulannya.. Allah is the Best as Listener!

nnt sambung lagi~ :)

No comments:

Post a Comment